Emily Hallgren

Alla inlägg under januari 2012

Av Emily Hallgren - 26 januari 2012 21:22

Idag när jag hämtat barnen på dagis och Emil och sebbe i skolan så gick vi direkt till backen.


                         


Finn fyra killar... :)


     





Av Emily Hallgren - 26 januari 2012 21:19

Det blir ju lite kort på Filip på dagarna när vi är själva så jag tänkte bjuda på några från idag :)


           


Visst är han fin!


Av Emily Hallgren - 26 januari 2012 11:00

Just nu myser jag med min älskade filip!!!!


Ibland kommer känslan över mig, att det är sista gången jag myser med en bebis. (som är min)

Även om jag ibland längtar fruktansvärt mycket efter ett jobb så är det LYX att få all den här tiden med min fina Filip!

Att bara sitta och se på honom en hel dag, det är ju underbart!

Nu har jag inte tid att sitta och se på honom en hel dag :) Men att ha honom runt mig så gott som hela tiden.


Jag älskar det!



Det jag ville komma fram till är att det känns fruktansvärt sorgligt att veta att han är min sista bebis..

Sen väntar ju många härliga år tillsammans med min fina familj <3


Vet ni?


När Filip är 9 år som sebastian är nu, då är sebbe 18 år... haha...


 

Av Emily Hallgren - 24 januari 2012 14:00

Idag fick Filip sin första smakportion. Han älskade det, åt mer än vad han spottade ut :)

Tror ingen av mina andra pojkar gjort så vid första smakportionen.

Här kommer bilder...


              


Av Emily Hallgren - 24 januari 2012 13:56

För några dagar sen tog vi en promenad tillsammans med Elin, Therese o alla ungar. Tog lite kort som legat på kameran sen dess. Här kommer dom.


          



Vårskriiiiiiiiiiik!! 

     

Av Emily Hallgren - 24 januari 2012 11:41

Dom flesta som läser min blogg vet hur viktiga mina vänner är för mig. Hur mysiga fikaträffar vi har, filmkvällar och tjejfester. Vi kommer bort från "vardagen" och bara är!!!

Alla behöver sånna inslag i sitt liv, mer eller mindre, tror jag.


Men sen gäller det också att man som vän kan både ge och ta. Mår min vän dåligt, då finns jag där!

Mår jag dåligt så finns mina vänner där, det vet jag.


För ganska länge sen nu så sårade jag en av mina vänner väldigt mycket. Det var inte med avsikt men jag sårade henne. Hon var arg, ledsen, besviken på mig under en ganska lång tid.

Under denna tiden mådde jag väldigt dåligt, tänkte på detta oavbrutet.

Hörde av mig till henne så att hon visste att jag hade djup ångest och att hon också visste att även jag mådde dåligt.

För även hon gjorde det, det visste jag.

Det fick självklart mig att må ännu sämre...


Det finns människor som påstår sig vara vänner, när de sedan gör en vän illa så låter dom livet bara fortsätta precis som ingenting har hänt... hoppas väl på att allt ska rinna ut i sanden och att vänskapen ska kunna fortsätta som vanligt.


Men jag anser att det fungerar inte så.


Gör man någon illa, en vän, familjemedlem, pojkvän... ja så ska man be om ursäkt, visa ånger och kunna stå för vad man gjort...


Det är väl det vi lär våra barn?


Om mina barn slår någon så förklarar jag att det är fel och att man ska säga förlåt, brukar också fråga varför han slog till sin kompis..


Det är viktigt att barnen lär sig det från start tycker jag.


När barnen blir större blir det kanske mer ord som sårar än slag, även då förklarar jag för barnen att det är fel och att de ska säga förlåt. Viktigt är också att barnen får tänka över varför dom slagits eller sagt något dumt.


Samma sak med lögner..

När mina barn ljuger så försöker jag förklara för dem att det är dumt att ljuga och varför. Inte alltid så lätt när de är små, men någonstans måste man börja för att de ska förstå vilka konsekvenser det man bli av att man ljuger. T.ex att till slut kanske ingen tror på något man säger för att man ljugit så mycket.


Varför skriver jag då detta?


Ja för att det finns alltför många vuxna som tror att de kan bete sig hur som helst.

Att först påstå sig vara bästa vänner, såra sin vän och sen bara skita i att personen i fråga mår fruktansvärt dåligt. Fortsätta livet som om ingenting hänt!

Hur jävla hemskt är inte det!


Och dessutom snacka en jävla massa skit, ljuga för andra människor om vad som hänt för att sätta sig själv i en bättre sits.


Hur är man funtad när man beter sig så???


Jag vet iaf vilka som är mina riktiga vänner!

Vet var jag har dom och de vet var dom har mig.


Tack för att ni finns fina ni <3




Av Emily Hallgren - 23 januari 2012 15:30



Av Emily Hallgren - 18 januari 2012 15:22

Filip börjar bli stor.. förstår inte var tiden tar vägen.

Även fast de känns tråkigt att de går så fort så är det också ganska skönt när han blir större.


Gå stolen tillhör en av favirterna så han sitter där några gånger per dag, endast korta stunder såklart om nu någon har tänkt opponera sig :)


     

Ovido - Quiz & Flashcards