Emily Hallgren

Alla inlägg under mars 2011

Av Emily Hallgren - 29 mars 2011 19:39

ja funderar starkt på o lägga ner..

jag tycker om att skriva av mig men tror jag ska göra det hemma på ett papper eller ngt istället. På bloggen kan jag inte skriva exakt vad jag känner o så där.


Just nu känns mycket bara SKIT!


Nu vill alla veta varför men de kan jag såklart inte skriva!


Funderar på de ett par dar men tror faktiskt de kommer lbi så. kanske inte stänger ner den för de kan vara kul att gå tillbaka o läsa ibland.


Bye!

Av Emily Hallgren - 29 mars 2011 15:12

Ja idag har de verkligen varit en seg dag.. Barnen har bråkat mestadels.

Edvin sov en studn efter lunch så jag pluggade lite o pusslade med hampus samtidigt.. men han har pusslat sitt blixten mqueen pussel så många ggr nu att han knappt behöver nån hjälp.


Mamma kom hit o drack kaffe med oss vid 2 tiden. Tur de finns nån som vill komma hit o fika ibland. Sällskap är alltid trevligt.



...

Av Emily Hallgren - 29 mars 2011 08:54

Har inte haft lust o skriva blogg på ett tag.. man har ju sånna perioder då man inte orkar ller har lust och nu har jag en sån. Tnkte ändå försöka få ner ett par rdaer.


Har tänkt en hel del på Therese lilla Tyra som ligger på barnavdelningen. Dom vet ännu inte säkert vad hon har men hon var kraftigt uttorkad när de kom in igår.

Då var patrik inne med Tyra på akuten i lördags o dom skickade hem dom igen. Helt sjukt, de borde fått stanna så hade hon aldrig behövt bli så dålig som hon var igår.


Många sjuka barn och de flesta barnen som blivit ordentligt sjuka verkar aldrig bli helt friska.. vad ska man skylla på??

Sånna här epidemier gick det då aldrig under sebastians alla år på bofinken.


Mina barn har varit väldigt skonade, nån febertopp hit o dit men aldrig något långvarigt.


Idag är dom hemma då hampus hade lite ont i magen i morse eller enligt honom hade han jätteont så både han och edvin fick vara hemma. Jag är nu säker på att han bara inte var dagis sugen idag, så kan de ju va ibland men jag vill inte att han gör det till en vana. Jag tycker de är skönt o ha barnen hemma ibland men måste plugga desto mer ikväll så de blir lite jobbigt så sett. Att försöka plugga på dagen med barne hemma är ingen idé.


Imorgon ska hampus till tandläkaren och på torsdag är det den stora dagen!!!

Vi ska på Ultraljud!

Är faktiskt jäkligt nervös, nervös för att något ska vara fel... så just nu skiter jag totalt i om de skulle säga att de är en pojke där inne.. bara allt ser ok ut.


Nej nu ska jag ta handf om barne som snart river huset.


Bye!


Av Emily Hallgren - 26 mars 2011 20:36

Idag har de varit en utedag, gick ut med en gång efter frukost. lekte o fixade lite granna i trädgården medans staffan plockade bilen full med skit som ksulle till tippen.

Tog även en sväng till lekparken där det var nästan vindstilla. Superskönt :)


Hem o åt lunch o sen tog vi igen oss på soffan innan de var dags o gå ut på gården igen. Sedan ´grillade vi fläskfile spett och majs. Så himmelskt gott!!


Ungarna ligger nu uppe och sover och jag ska strax åka till T1 en sväng.


Imorgon blir det innebandy i visby, sebbe spelar match. Efteråt blir de nog en fika med barnens moffa.


Bye!


Föresten så är ni riktigt dåliga på att kommentera.. ;)



Av Emily Hallgren - 25 mars 2011 22:18

Var ju istan med sebastian på eftermiddagen idag, vi hittade skor och även en jacka. Lite dyrare än vad jag tänkt men det är ju så, desto större barnen blir, desto dyrare blir också kläderna. Sen måste ju sebastian också få vara med och tycka om kläderna. Han ska tycka det är snyggt annars blir de ändå inte använt.


Skorna vi köpte var märkesskor, vilket jag aldrig köper annars men vi köpte dom på övre plan på kvarnen och alla ni som bor på gotland vet ju att där brukar det vara halva priset. Vilket de även var på skorna så 300 kostade dom. Istället för ordinarie som är 600 kr. Så det tycker jag är helt okej pris.


Jacka hittade vi på kappahl. Köpte även solglasögon till alla 3 barn. Gissa om Hampus och Edvin blev glada när vi kom hem, de ville knappt ta av dom :)


Staffan hade fixat tacos lagom tills vi kom hem så de var bara att sätta sig och äta.

Jag var döhungrig så åt nog lite väl mycket så jag belv supermätt efteråt.


Sen kom mamma och jenny hit och åt lite våfflor med oss, stannade på kaffe och såg Lest Dance fram till nyheterna.


Nu ska jag slappa en stund sen blir de sängen, är kanontrött.


God natt!

Av Emily Hallgren - 25 mars 2011 12:23

Idag är de fredag, solen skiner. Det är tyvärr lite blåsigt men skönt om man lyckas hitta ett vindstilla ställe.


Edvin och Hampus är hemma idag, Edvin hade ju feber igår men den verkar vara borta idag. Har inte kollat tempen men han känns inte speciellt varm och han är pigg och busar som vanligt. Han och Hampus retas konstant. Ibland blir jag helt galen när dom bara tjafsar hela tiden.. för att i nästa sekund vara bästa vänner men då hittar dom på bus tillsammans.. Vet inte vilket jag föredrar faktiskt.


Vi har iaf varit ute och lekt, här på gården och en stund på lekparken.

Ätit lunch, tagit hand om disken och kollat på film. Man hinner massor när man är hemma med barnen.


Snart kommer staffan och sebastian hem, då ska jag och sebastian till stan och shoppa lite :)


Trevlig helg!

Av Emily Hallgren - 24 mars 2011 23:15

japp de blir öland för oss i sommar. Med hela familjen :)

Var ju där sommaren 2009 men Edvin blev ju sjuk så jag och Sebastian och Hampus åkte utan staffan och Edvin. Snälla mamma följde med för att kunna hjälpa till med barnen och så.

Hampus var i en väldigt jobbig period då, extremt mammig. Ingen annan dög. Det var riktigt jobbigt men vi tog oss igenom den perioden :)


Iaf så åker vi tillsammans med Therese och hennes familj. Ska bli riktigt roligt att åka dit igen och få uppleva allt.

Hampus kommer ännu ihåg öland och han var ca 21 månader när vi var där.


Ska bli UNDERBART!!!!


Här kommer lite gamla ölands bilder.. 


     


     



        

   

Nu när jag kollat igenom alla bilder så längtar jag ännu mera :)

Känner också en evig tacksamhet till alla mina vänner och min mamma. Vilket underbart stöd de alla var för mig när Edvin var sjuk.

Det var en jobbig period i mitt liv. Att vara på semester när min son har rs.. känns fortfarande helt sjukt när jag tänker på det..

han var mycket bättre när vi åkte men ändå.

Ja jag vet att jag gjorde det för sebastian och hampus..

Nej det var en väldigt jobbig tid, jag mådde verkligen piss under tiden Edvin var sjuk..


Nu är han pigg o frisk och vi gör om Ölands resan :))   



Av Emily Hallgren - 24 mars 2011 19:51

Edvin har feber, 38,5 mätte tempen när han kom hem från dagis.

Nu ikväll innan han skulle sova visade den 39,5 så det blev lite alvedon innan sängen. Hosta har han fått med så även lite bisolvon fick han. Hoppas vi andra klarar oss.


Jag och sebastian ska till stan imorgon efter han slutat skolan, handla skor o jacka till honom. Något mer fynd blir de säkert :)

Ovido - Quiz & Flashcards