Emily Hallgren

Alla inlägg under september 2011

Av Emily Hallgren - 30 september 2011 14:39

Känner mig sugen på o blogga men har egentigen inte så mycket intressant att blogga om.. haha


Denna vecka har varit fullproppad med allt möjligt.


I onsags var jag på möte med hockeyn, ett lååångt möte...

Igår var vi istan för o handla ny tvättmaskin då vår andra gått sönder.

Vi var även på familjerätten för att skriva på papper så staffanär pappa även på pappret och att vi har gemensam vårdnad.

Vi hann också med en fika hemma vid Hanna och Hampen, mycket trevligt.

Fick se deras minsta dotter med, som är 4 veckor äldre än Filip.

Vi ses alltför sällan men när man väl gör det känns det som vi sågs igår. Härligt med sånna människor.

Jag ska försöka åka in o hälsa på Hanna nån dag, vi är ju trots allt mammalediga båda två :)


På kvällen var jag på möte på fritids och direkt efteråt cykla jag till Elin där de andra brudarna var, vi kollade på idol och såg sen filmen "jag saknar dig" .

Den var bra och sorglig.


Idag var det tandläkarbesök för Hampus del, det gick jättebra. han vågade sig inte på tandläkarstolen mer än ett snabbt skutt i den för att sedan åka ner :)

Men ett framsteg för Hampus så nästa gång kanske han vågar sitta i den en stund, åtminstonde när hon räknar o kollar på tänderna.

Tänderna var fina iaf :)


Jenny kom hit tidigt i morse så hon kunde vara hemma med Edvin medans jag, Hampus o Filip åkte till tandläkaren, skönt o slippa ha med Edvin också. man vill ju kunna ge all koncentration på barnet det gäller.

Tack jenny!!!


Imorgon drar hockeyskolan igång för hampus och OJ vad han längtar, han har väntat på denna dag i flera år :)

Han frågade mig förut när vi skulle gå och lägga oss... hahahaha.. så ja han längtar verkligen till morgondagen.


På söndag ska sebastian spela 2 träningsmatchermot visby/roma så de kommer bli några timmar i ishallen även då.


har en känsla av att jag kommer bo i ishallen ett par år framöver med tanke på att jag ännu har 2 pojkar till som säkerligen kommer vilja prova på och kanske fortsätta... :)


Iväll så tror jag minsann att jag och staffan ska dela på en flaska vin o mysa massor <3


Av Emily Hallgren - 29 september 2011 10:30

Är du intresserad av att låta ditt barn börja spela hockey så drar hockeyskolan igång på lördag 1 oktober.


Jag har kopierat texten från inbjudan o slänger in det här :)


Välkommen till Tre Kronors Hockeyskola

i samarbete med IK Graip.


Vi startar i Slite ishall – lördag den 1 oktober kl. 10:00

Därefter kommer vi ha träning varje lördag kl. 10:00 – 11:00. Man bör vara på plats minst 30 minuter innan träningen startar.


Hockeyskolan är för alla barn som är 4 år eller äldre. Föräldrar är välkomna att vara med och hjälpa till på isen.


Målet med hockeyskolan är att lära barnen åka skridskor, ha roligt på isen och lära sig grunderna i ishockey. Det är obligatoriskt att barnen har godkänd hjälm med galler samt halsskydd. Skydd för armbåge och knä, samt handskar för händer är en mycket bra första utrustning.

 

Bytardag och föräldramöte

Lördag den 1 oktober har vi direkt efter träningen ett litet föräldramöte, där vi informerar mera om hockeyskolan. Vi har också organiserat en bytardag, så efter träningen har ni möjlighet att köpa bra billig begagnad utrustning.


Det kostar inget att prova spela ishockey i IK Graip. Bestämmer man sig för att fortsätta, är medlemsavgiften endast 300 kr. Titta gärna på vår hemsida www.graiphockey.se för mer utförlig information.


Välkommen till en spännande hockeysäsong!

 

Vid frågor kontakta:

Ronnie Ewen (Mob. 070-1087026)

Mail: ronnie.ewen@bluecode.se

Hemsida: www.graiphockey.se

 

 

 

Av Emily Hallgren - 28 september 2011 23:31

idag har varit en ganska lugn dag. Jag och Filip har umgåtts med Therese o alla hennes barn. Egentligen skulle hon bara ha Ebba o emil hemma men det blev allihop, så Ebba o Wilma hade slagsmål om Filip. Vem som skulle hålla, hur länge osv.. haha..


Ikväll var det hockeymöte, intressant o bra möte. Väldigt långt bara, nästan 4 timmar. Man kände sig lite seg mot slutet.


Imorgon ska jag till bvc direkt efter jag lämnat barnen på dagis, ska bli spännande att se vad lille Filip väger nu :)

När jag ändå är på det hållet tänkte jag ta en sväng på gahms o kolla lite. Alltid lika skoj.


Sen hämtar jag barnen kl 12 och åker vidare mot visby för att handla ny tvättmaskin eftersom våran är trasig :(

Staffan ska också skriva under papper så han blir pappa på pappret med :)


Även imorgon kväll är det möte på fritids..


Imorgon blir vår lilla prins 4 veckor, tiden bara ränner iväg.


Nej nu sova. God natt!!

Av Emily Hallgren - 26 september 2011 22:27

Jag har snott lite bilder på Edvin och Hampus av Elin, hon är fantastiskt duktig på att fota.


       



Av Emily Hallgren - 25 september 2011 19:40

Idag hade vi äran att umgås med Elin och holly :)

Vi ses så sällan så det blir alltid extra trevligt :))


Här kommer bilder från vår dag i skogen.


(Staffan och Filip stannade hemma, sebbe lekte med kompisar)


                                       

Vi hade ett par mysiga timmar i skogen, det var helt tyst där (förutom barnens tjoande) och toppenväder.

Av Emily Hallgren - 25 september 2011 19:36

Här kommer lite bilder som legat på kameran ett tag :)


Blivande fotograf? ;)

                       


Ja det var lite blandat som sagt :)

Av Emily Hallgren - 22 september 2011 21:44

Skulle kunna skriva massor om vad vi gjort på sistonde men orkar inte, tänkte bara nämna två viktiga saker.


Var på bvc idag och filip går upp i vikt så bra så. Vilket känns skönt!! Han har inte gått ner nåt större men så här i början är det verkligen skönt o se att vikten går uppåt och att an följer sin kurva så fint!


Sen har sebbe varit på is idag efter många veckors vilande.

Han har varit lite osäker på hur han skulle göra med hockeyn.

Jag fick honom att gå på is åtminstonde en gång till för att han verkigen skulle vara säker på sitt beslut och idag gjorde han alltså det.


vad sa han efteråt då?


Jo att det var jättekul och nu ska han träna 2 ggr i veckan :)


Härliga unge!


Sen kommer han säkert känna att han inte orkar 2 gånger i veckan varje vecka vilket är helt okej för mig, skulle aldrig tvinga honom men inte heller låta honom avstå för att jag inte orkar gå med honom eller för att de blir stressigt med maten eller vad man nu kan hitta för anledningar.


Min uppgift som mamma är att stödja honom i sina beslut och finnas vid hans sida.


Vad djup jag blev nu då, men jag tycker verkligen att det är så.


1 oktober drar hockeyskolan igång för Hampus, gissa om han belv glad när han idag fick veta det, hans om längtat efter att få spela hockey sen han vare typ 2.. :))


Älskar livet som 4 barns mamma även om jag emellanåt är helt slut så är det verkligen så underbart att ha dessa fina killar runt mig, busa med dom, skratta tillsammans, mysa och bara va.


hade vi haft plats och liiite mer ork så hade jag kunnat haft några barn till :)))




Gym

Av Emily Hallgren - 20 september 2011 10:35

Vi fick låna ett babygym av grannen, Filip kan ligga där länge o bara titta.

Ibland gör syskonen honom sällskap.



   

Ovido - Quiz & Flashcards