Emily Hallgren

Alla inlägg under juli 2011

Av Emily Hallgren - 29 juli 2011 16:57

Denna vecka har varit så full av saker att vi alla känner oss helt slutkörda och än är den inte slut.


Ikväll är det hockey i ishallen, även jag ska dit och se. tillsammans med staffan och sebastian. Therese, patrik, emil, anna och jonathan ska också dit.


Snälla mamma och jenny kommer hit och är barnvakt  :) Det är GULD värt att de ställer upp så mycket för oss.


Det var prat om att våra grabbar skulle spela i pausen men tror inte det blir så då jag inte hört något mer om det. Lite synd tycker jag för tänk vilken upplevelse.



 

Sebastian är helt slutkörd efter veckan på hockeyskolan, idag har han tom sovit 1,5 timme här hemma. Han gick upp och la sig och somnade som en stock.


Imorgon är sista dagen med internmatch och lite avslutning.


Senare imorgon är det studenbjudning för staffans systerdotter och efter det hade vi planerat att grilla med Therese och Elins men om vädret fortsätter så här så vet jag inte hur de blir, kanske vi satsar på tacokväll istället :)


Ja just det sebastian har fått autografer av 2 AIK spelare, 1 på sin klubba och 1 på vattenflaska. Tror tyvärr den på flaskan kommer gå bort.

han hade fått massor på sin hjälm med men de hade gått bort :(



Nu ska vi käka lite sen fixa i ordning oss inför kvällen.


Av Emily Hallgren - 28 juli 2011 22:01

Ja nu är lopppisen över, känner mig lite sliten men de är de absolut värt.


Blev av med mycket grejer som bara stått i förådet länge.


Tjänade strax över 1000 kr och då sålde jag väldigt mycket för 1 kr, 5 kr, 10 kr. Lite större grjer sålde jag för 15 och 20 kr.


Nån enstaka pryl lite dyrare, tex en ståbräda för 40 och en barnvagn för 50.


Är det loppis så ska det vara loppispriser.


Vi hade dessutom märkt allt med pris vilket jag vet gör att folk köper mer.


Jag själv avskyr att gå på loppisar när priserna inte står och man måste fråga om allt.


Är verkligen supernöjd över min förtjänst, sammanlagt tro jag vi tjänade ihop 6800 eller nåt liknande.


Jag och staffan har bestämt att en ny bilstereo ska lopppispengarna gå till då vår är helt knäpp.



Snart är de sängen som gäller då sebbes isträning börjar redan kl 07 imorgon bitti, halv 11 ska jag vara hos bm i stan.


Imorgon kväll blir de hockeymatch för staffan och sebbe då AIK spelar mot Visby/Roma här i slite.



Av Emily Hallgren - 27 juli 2011 22:20

   


Visst är dom bara såååå söta :)

Av Emily Hallgren - 27 juli 2011 20:55

Imorgon är de dags för vår loppis!!


Så kom  dit och fynda, det kommer finnas allt från kläder, leksaker till inredning o annat bra att ha :)


På fårhaeusväg i Slite mellan 10-18!

Av Emily Hallgren - 26 juli 2011 19:33

Nu har vår lilla Sally fått kattungar, det blev 4 st men en var död vid födseln så 3 små ungar har vi nu.



Av Emily Hallgren - 24 juli 2011 16:04

Imorgon drar allvaret igång för sebastian, hockeyskola hela veckan.

Kommer nog bli tuffa dagar, startar kl 08:00 varje dag, nån dag redan kl o7. Slutar runt 16.

Kommer vara 2 ispass per dag och några off ice pass där de kommer göra lite allt möjligt.

Men tror han kommer tycka de är skoj.


Idag har de inte blivit mycket gjort, efter lunch åkte vi till Therese o Patrik, har druckit kaffe o snackat en massa skit om allt o ingenting.


barnen har lekt väldigt bra tillsammans så de märks att de inte träffats på ett tag.


Vi har varit dåliga på utflykter denna sommar kom vi fram till men hur kul är de att åka iväg någonstans när de känns som höst ute.


Denna vecka är full av annat.


Sebbe är ju i ishallen hela veckan och imorgon är vi andra bjudna på mat hos min mormor så mamma hämtar sebbe efter träningen är slut.


På tisdag ska jag och Therese stå i kiosken i ishallen från 12:30-17.


På onsdag är det nog tomt på schemat men blir nog en massa förberdelser inför loppisen som vi ska ha på torsdag på Fårhaeusväg i slite. Kommer finnas allt möjligt o allt kommer vara billigt!!!

Så kom o fynda då!


På fredag ska jag till Bm i visby och på kvällen blir de grillat med Therese, kanske Elins också.


Lördag är de avslutning för hockeyskolan och kl 13 ska vi på student bjudning.

Sen är de söndag igen :)



Av Emily Hallgren - 23 juli 2011 20:35

Tänkte skriva lite vad vi pysslat med de senaste dagarna.


Staffans andra semestervecka är snart slut, "bara" 3 kvar eller egentligen 2 men han ska ta en pappavecka med. Skönt att ha en sån vecka i samband med semester. Sen jobbar han 1 eller 2 veckor innan bebis kommer.


Iaf så har vädret varit väldigt trist hela denna vecka så det blir inget roligt gjort alls. Fixat lite här hemma mest. Inge strand eller nån utflykt då regent hängt i luften så gott som hela tiden.


Hittade ett recept på mazarincupcakes som jag blev sugen på att baka till alla födelsedagar som komma skall och ville såklart prova o göra dom innan så jag och hampus bakade häromdagen och de blev jättesmarriga. Jag gjorde i vanliga formar så istället för att de blev 16 som de stod så belv det 30 st :)


   


I torsdags efter vi bakat så åkte vi på kalas hos Therese Lindahl som fyllde i onsdags men vi hade fullt på schemat då.

Där bjöds de på gott fika och en trevlig pratstund. Barnen lekte med casper och till grabbarnas glädje så gav han bort ett bilgarage till dom och de kunde inte hamnat i bättre händer, de ÄLSKAR det båda två och kan sitta där i timmar och leka.


 


I fredags bjöd vi hit mamma och jenny på fika så någon fick smaka på våra goda kakor och även de tyckte dom var jättegoda.

De hade med sig en present till hela familjen när de kom, ett badminton set med 4 racket, nät o bollar så någon som vill ta en match nån kväll, hör av er!!

Verkligen jättesnällt av mamma och jenny!!!



Igår kväll när Edvin somnat så började staffan och hampus pyssla med hans brandbil som han fått för längesen, det enda som hände när han fick den var att de satte ihop den, vi ställde den sen att torka och där blev den ståendes. Igår blev den målad, ikväll har de fixat de sista så nu är den äntligen klar!


 


Sen har jag varit på loppis, en sväng i torsdags och en sväng igår, fyndade lite av varje.

Idag var Therese H på loppis och upptcäkte gardiner med Cars på och ett påslakanset som hon la undan till mig och som jag åkte upp för att köpa lite senare. Loppisar är bra!


Ska själv vara med och sälja på en loppis på torsdag så vi rensar o fixar o har oss här hemma. Tänk vad mycket som bara ligger men som ändå är fint.


Nej hälla upp godis o se nån film kanske.


Av Emily Hallgren - 22 juli 2011 16:35

Igår gick jag in i v.35, bara 6 veckor kvar.


Börjar bli dags o tänka på att fixa i ordning lite inför den lillas ankomst :)


Tvätta bebiskläder, sängkläder, köpa blöjor, nappflaskor, nappar o annat smått o gott.

Vi har mycket kvar sen de andra grabbarna så de är skönt :)


Barnvagn är också fixat, köpte Tyras vagn av Therese.


Bortsett från det så har vi massor med kalas att ordna med framöver, Staffan den 13:e augusti, Hampus 30 aug o sebbe 10 september.

Nånstans där i krokarna kommer vår bebis också.


Men nu ska jag kasta mig i soffan en stund, staffan o barnen är hos farmor en sväng så de är lugnt här för en stund.



Ovido - Quiz & Flashcards