Emily Hallgren

Alla inlägg under januari 2011

Av Emily Hallgren - 31 januari 2011 21:38

På sistonde har jag känt mig väldigt trött som de flesta av er vet.. orkar bara med de som måste göras och resten får va. Ofast brukar staffan ta tag i "resten".


Tidigare idag skrev staffans brors sambo på sin fb status att hon var trött, orkade inte med det som skulle göras, satt bara i soffan..bad hennes vänner skicka lite energi.


jag kommenterade då så här:


- Hade jag själv haft energi hade jag skickat massor.. Men känner mig som du, orkar inget och kommer efter med massor. Tackar gudarna för Staffan :)

 

Hon svarade då:

 

-Ja vi får tacka IngMarie för att hon fick såna söner som vi får ha till sambos. De är helt underbara o ställer upp i vått o torrt. Även deras systrar är lika underbara.

 

Vet ni, det är verkligen sant. Alla i familjen Gardelin är underbara på alla sätt och vis. Alla män är verkligen män som hjälper till hemma vad gäller mat, barn, o allt som hör till hemmet.

 

Det är faktiskt inte självklart för alla män här i världen.

 

Ingmarie har verkligen gjort ett kanonjobb med sin uppfostran av alla barnen.

8 fantastiska barn. Det ska hon vara stolt över!

 



Om jag och Staffan nån dag gifter oss så kommer jag vara stolt att få bära efternamnet Gardelin.


Av Emily Hallgren - 31 januari 2011 10:11

Ni som följer min blogg vet ju hur kämpigt jag haft de nu..


Men uppdraget som jag sände in i fredags.. som jag trodde skulle gå åt skogen för så svårt var det.. Jag fick VG!


Hur fan de nu är möjligt, men jag fick det.


Jag är NÖJD!

Av Emily Hallgren - 31 januari 2011 10:06

Ska nu skriva om min helg väldigt kort.


MAGSJUKA!


Japp de var den helgen de...


Har legat sjuk från fredag kväll till igår.. började kännamig någorlunda "normal" igår eftermiddag.


bara en stund efter jag fått iväg mitt uppdrag i fredags kväll så började jag må illa. Kräktes strax efter. Eftersom jag stod i köket så blev det i diskhon..

Hann lixom inte springa in på toan. Sebastian stod bredvid mig, först blev han rädd och skrek till staffan - Mamma spyr, mamma spyr!!!


Sen kom han tillbaka för att titta, sen var det kvällens heta samtalsämne.. haha..


Vi såg film, I rymden finns inga känslor. Tyckte den var väldigt bra och rolig. Sebastian tyckte också den var jättebra och såg om den igår igen.


Igår åkte sebbe till A igen.. veckorna han är här går så fort och sen var jag ju sjuk hela helgen så inget roligt har jag kunnat göra med barnen. Nej hu då får man dåligt samvete.


Nu måste jag göra lite nytta, plugga alltså.



Av Emily Hallgren - 28 januari 2011 21:03

Är så förbannat trött på kroppen nu.. hjärtat, skelett, njurar, o allt annat som vi har i vår kropp. Ja visst är det fantastiskt att det sker så mycket i våra kroppar varje dag men nu är jag bara så less på det.


Uppdrag 2 ska ju vara inne idag så jag har slitit som ett djur men msåte ännu gå igenom det en gång till innan jag vågar skicka det. Känns som de inte kommer gå så bra denna gång men men bara jag får g så :)


Staffan hämta barnen vid 3 så jag skulle slippa göra ett avbrott (han har ju vart lite kass i magen, men kände sig lite piggare)

Iaf när barnen kom hem hade jag ännu mycket kvar, de slet i mig alla 3..

- Mamma se på mig

- mamma ska vi leka

- vad gör du mamma

- är du klar snart mamma

mamma, mamma, mamma mamma mamma mamma...


Fick påminna dom x antal gånger om att ni har faktiskt en pappa med, han kan leka, läsa, busa med er.

Men mamma är ju mamma.. behöver väl inte säga så mycket mer    Hehehe


Känner mig såklart väldigt taskig, men pluggar man på distans så är de tufft. Tror de är bra mycket tuffaren än att inte plugga distans men vet inte säkert.

Då pluggar jag bara 75 %..


Nej fixa de sista nu sen ska jag och staffan se film.


Ett filmtips av Elin blev det

" I rymden finns inga känslor"

Ska visst vara kanoners så de ser jag fram emot!!

Av Emily Hallgren - 27 januari 2011 23:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emily Hallgren - 26 januari 2011 15:13

Barnen har ätit lunch, Edvin har sovit och jag och Hampus har kollat på film o myst i soffan. Nu är barnen betydligt gladare än de var tidigare idag. Skönt.


Jag är trött som vanligt.. blir nog ännu tröttare när jag inser hur mycket jag ska göra ikväll. De bästa hade varit o ta mina böcker o fly någonstans för att plugga direkt staffan kommer hem, men de finns inte så många ställen o fly till så jag får hålla mig här hemma och försöka plugga bäst de går.


Mat ska lagas,disk ska diskas, sebastian ska lämnas o hämtas på hockey, barn ska nattas..


ja jag vet att jag är sjukt negativ men kan faktiskt inte se någon ljuspunkt med att ha sjuka barn 2 dagar innan uppdraget ska in, de måste vara hemma imorgon också.

Hur jag än vänder o vrider på allt så är det ingen som kommer och pluggar åt mig. nej den biten måste jag ta själv.


Åh jag vill ha ett jobb.. även om det är en ekonomisk förlust att vara hemma med barn så är det inget mot att förlora studietid.


Skulle behövt lite extra energi.. nån som har lite till övers?





Av Emily Hallgren - 26 januari 2011 11:23

Hemma med sjuka barn eller egentligen är de bara Edvin som är sjuk. Han kräktes igår kväll. Hampus fick också stanna hemma. Lika bra.


Förstår inte riktigt vad det är med barnen, bara bråkar med varandra hela tiden.

Och så ska dom klänga på mig båda två samtidigt.

Just nu sitter dom båda i mitt knä och bråkar med vcarandra heka tiden så att skriva blogg nu var ebn dum idé.


Ska försöka laga lunch med 2 klängapor istället.


har dessutom massa plugg att göra. Jävla skit säger jag bara för jag kommer inte klara uppdrag 2 i medicinsk grundkurs!!!!



Av Emily Hallgren - 25 januari 2011 15:46

Jag har varit lite sjuk, vet inte vad för sjuk men kände mig dålig hela dagen igår.

Har idag sovit ganska länge, slappat i soffan, börjar känna mig lite piggare nu.

Så ikväll blir de massa plugg!!!


Men först ska hampus på dans, för första gången.

Han har längtat ända sen förra tisdagen då Holly och Wilma var på dansen men inte han. Han pratade på om dansen här hemma och han ville minsann också börja så idag är det då dags :)


Hade en hemsk dröm i natt.

Att staffan lämnade mig, spelade ingen roll vad jag gjorde och sa, han var bestämd på den punkten. Fy vad jag var ledsen, bara grät o grät.

Vaknade självklart o kände mig helt förstörd.

Insåg ganska fort att staffan låg bredvid mig i sängen (bara en hampus emellan)

och att ahn inte alls lämnat mig.

Kände mig lättad.

Hoppas denna mardröm ALDRIG blir sann!!!


Älskar ju staffan över allt!

Ovido - Quiz & Flashcards