Emily Hallgren

Alla inlägg under februari 2011

Av Emily Hallgren - 27 februari 2011 12:26

Tack Anna för en superrolig fest igår.


Det bjöds på god mat, kaffe o kaka, liveband, roliga lekar (som Elin och Therese Lindahl fixade) Jag vann en av lekarna. Wohoooo!!

Så Anna ska bjuda mig på lunch nån dag. Ska bli mysigt!


Det var även tipspromenad, Annas syster Eva vann men på andra plats kom Adde, tredje plats patrik o fjärde plats Staffan.. haha.. det var lite kul :)


Det bjöds också på skönsång från Annas älskade vänner, vi i maffian alltså :)

Det kommer säkert dyka upp en massa härliga bilder o videoklipp på Therese blogg framöver.


Snart ska vi hämta ungarna och sen vidare till fårösund där sebbe ska spela fotboll. Vi har även turen att få lunch hos mamma :)


Tack snälla Mamma och jenny för att ni var barnvakt så både jag och staffan kunde få gå på Annas fest. Det är guld värt!!!

Av Emily Hallgren - 26 februari 2011 10:24

Ja som jag skrivit tidigare så är det dag för Annas 30 års part ikväll.

Skoj skoj!!!


Barnen ska sova hos mommo och tjatar redan om att vi ska åka dit. men nej de får allt vänta några timmar till.

Sebastian och Hampus har bråkat om vem som ska sova bredvid mommo.. haha.. de är för söta.


Det är väldigt sällan barnen sover borta men kul att de längtar så mycket när de väl blir så.


Nu ska jag byta bajsblöja.. Edvin sprang förbi här och då kom det en härlig doft med :) Intressant va, hoppas verkligen ni antecknar detta!


Staffan sover ännu, lite sliten sen kvällen igår.


hejsvejs!

Av Emily Hallgren - 25 februari 2011 20:30

Haft en härlig kväll med ungarna och staffan. Ätit Tacos, sett bolibompa, ätit salta pinnar, druckit saft.


Mellan maten o myset så bakade vi cornflakeskakor. Något sebastian gjort på fritids idag. Dom var goda men väldigt söta. Inte konstigt kanske då det var väldigt mycket sockor och sirap i :) Sebbe var så nöjd att han fick visa hur man skulle göra.


Nu sover de små killarna. Staffan drog just bort till Jimmie. Där även patrik är, de ska upp till elvan en sväng o lyssna till seven streams o ha det trevligt.


Jag och sebastian ska se film. Vi hyrde 2 st. Han valde scooby doo och jag valde Social network. har velat se den länge så hoppas den är bra.

Dippan står färdigblandad i kylen o chippan är upphälld i skålen :)


Imorgon ska mamma och jenny vara barnvakt åt alla 3 grabbar. Vi ska på Annas 30 års fest. oj vad kul de ska bli!!!!


Bye

Av Emily Hallgren - 25 februari 2011 09:17

Känner mig jävligt maktlös nu.

Blir arg, förbannad, bekymrad o ledsen.


Barnen är det bästa man har.

Varför inte göra allt för dom då?


Jag gör allt och lite till

men det finns en del som knappt bryr sig om sina barn.


Hur det nu är möjligt?


Kryptiskt, jag vet men kan inte skriva vem jag syftar på här.

Men ville ändå få ur mig lite..

Av Emily Hallgren - 24 februari 2011 09:30

hej hallå allihop!


Sitter o väntar på mitt kaffe.. vår kaffe bryggare är helt knäpp och det tar en evighet att brygga kaffe. Och ja jag har kalkat av den och rengjort den men det blev inte bättre. Suck!

Men T2 hade tydligen en bryggare jag kunde få, ska nog försöka hämta den snart, typ idag kanske.


Igår samlades alla tjejer hemma hos mig, ja utom Anna då. Vi planderade lite inför hennes 30 års kalas som ska vara på lördag. Ska bli riktigt kul tycker jag. Även fast jag är nykter.

Har ju varit nykter några gånger nu eftersom jag varit gravid ett tag och har haft minst lika kul då som när jag varit onykter.

Sällskapet är ju allt eller hur?


Sebastian blev bjuden på kalas på lördag med, mellan 15-18.

Mamma ska ju vara barnvakt åt alla barnen, de ska sova där men jag kör dit sebastian efter han varit på sitt kalas.. ytterligare en fördel med att jag ska vara nykter. :)


Var även på VC igår och fick influensa vaccin som alla gravida får numer.

Sen tog jag en snabb sväng förbi therese som just färgat sitt hår, det blev jättefint!!!


Hämta ungarna, hem o vända typ för o bege sig till ishallen. Träning för sebastian och föräldramöte för alla föräldrar.


Snart ska de vara drömstugan cup och jag och Therese som är kisokteam blev helt plötsligt ansvariga för frukost, lunch, mellis, hamburgergrillning.

Vi ska fixa schema för detta så ALLA föräldrar kommer få dra sitt strå till stacken denna gång.


Ja sen kom sebastian hockeyväska igår, den hade äntligen hittat till slite. Sebastian blev jätteglad. De kommer underlätta en hel del framöver eftersom den har hjul så behöver man inte bära all utrustning och sebastian kan dessutom ta väskan själv. Toppen!


Nej nu är kaffet äntligen klart o jag ska plugga plugga plugga...

Känns iaf skönt att ha medicinsk grundkurs avslutad. Alltid kul o börja med nytt.

Nu är det då sjukvård som gäller :)

Av Emily Hallgren - 22 februari 2011 14:59

beställde en ny hockeybag till sebastian för några veckor sen.

Fakturan kom idag men ingen väska. Ringde företaget och fick kollinr och säkte sen på posten.se. Väskan befann sig i vibble.

Hmm... märkligt.

Ringde postens service och väskan var i vibble, skulle skickas därifrån ikväll så förhoppningsvis finns den i slite imorgon.


De blir ju lite fel ibland, det viktiga är att de går o reda upp snabbt o smidigt.

Vill gärna ha väskan tills cupen, den 11-13 mars så de ser ljust ut för att den ska komma innan dess iaf :)


     

Av Emily Hallgren - 22 februari 2011 11:01

Lämningen gick lika bra som alltid. Edvin ville helst vinka med en gång, vilket är jättebra men hampus vill gärna att jag går med in till lekrummet innan vi ska vinka så Edvin blev ledsen men sen fick han vinka vid soffan istället, då blev han glad. Tänk att de kan vara så roligt att vina hej då till sin mamma :)


Hampus blev iaf överlycklig att få träffa sin kompis Mille igen. Det var ett tag sen eftersom Mille varit sjuk och Hampus var hemma igår.

Det är så mysigt o se vilken glädje grabbarna ger varandra.

Det finns en tredje grabb med, Vincent.

Dom tre är verkligen bästisar :)


Snart ska jag luncha med Therese och hjälpa henne lite med Tyra myran när hon ska med Ebba till doktorn. Vet själv hur det är när man ska göra något med ett barn är det skönt om man kan lämna bort syskonen så enbart de barnet de gäller kan få all uppmärksamhet och stöd när det verkligen behövs :)


Hoppas alla får en trevlig dag.

Av Emily Hallgren - 22 februari 2011 10:55

Har påbörjat nästa kurs i mina studier. Sjukvård!


Har kollat igenom boken lite, och får känslan av att denna kurs påminner en hel del om medicinsk grundkurs. Men kanske lite mer ingående och lite djupare. Men det känns bra. Jaghar ju precis läst medcinsk grundkurs och kan den hyfsat :)



Ovido - Quiz & Flashcards