Emily Hallgren

Alla inlägg under april 2011

Av Emily Hallgren - 30 april 2011 15:09

Känner mig lite trött efter tjejkvällen igår, men det var verkligen superskoj som alltid med de gänget :) Tack Elin och Malin för god mat och roliga lekar.


Kom hem vid 2 i natt och var uppe vid halv 9 imorse.

Åkte på loppis med Therese H, tog även en tripp på stan. Hitta lite smått o gott till mina pojkar.


Snart bär de av mot visby igen, första stoppet blir packhuskällaren för god mat innan vi ska kolla på eld.


hoppas ni andra får en lika mysig valborg som vi.



Av Emily Hallgren - 29 april 2011 09:57

Jag har funderat o funderat på vilken vagn vi ska ha denna gång :)


Har fastant för denna vagn och precis denna färg.


 

När Hampus var liten hade jag en sån här vagn fast helsvart, jag var helnöjd med den, men vill inte ha helsvart denna gång.

Jag är ju nästan säker på att de är en pojke i min mage men skulle de nu komma en tjej så tycker jag denna vagn funkar kanon ändå :)



Av Emily Hallgren - 29 april 2011 09:39

Ja denna helg är fullspäckad med massor som ska göras. Bara roliga saker :)


Men kan börja med igår, då åkte jag till stan med syster jenny och handlade lite av varje, bla presenter till Edvin som fyller 2 om en vecka, en ny plånbok till staffan, en skjorta till sebastian som han ska ha på skolavslutningen, foppatofflor med batman till hampus, 2 nya bh:ar till mig.. lite annats smått o gott och MASSOR med mat.


Hem och packa upp allt, äta lite mat och sen körde jag och Edvin hem Jenny, medans staffan och Hampus gick till fotbollsplan o kolla lite fotboll o hampus lekte med Mille :)


Idag då så ska jag plugga såklart, staffan slutar alltid kl 13 på fredagar men idag ska dom ha lite after job, med ölo mat så han dyker väl upp här hemma vid 5 tiden eller så. Då ska jag hoppa in i duschen och sen bort till malin där alla andra bruds kommer vara för vi ska ha TJEJKVÄLL!!!

Elin och malin står för maten denna gång och vad jag förstått så har de planerat en massa andra roligheter. Längtar!


Imorgon tänkte jag bege mig till visby tidigt för att gå på loppis, har jag tur får jag sällskpa av T1, hon brukar inte bli så bakis dagen efter :)

Kanske nån annan som är sugen, bara o hojta.

Det är flera familjer som gått ihop och ska ha loppis.


På kvällen blir det visby igen, käka mat med alla dom bästa på packhuskällaren, sedan se på eld i flundreviken. MYS!


Söndag = VILODAG.

Av Emily Hallgren - 26 april 2011 23:17

har försökt o få till en bra header en stund nu, jag är inget proffs.. långt ifrån men tycker de är kul o göra själv. Skulle vilja ha bilden lite mindre bara men men de får va så här. jag överlever nog :)


Kul med nytt är det ialla fall!!


Kom gärna med synpunkter, positiva och negativa om ni har några sånna ;)

Av Emily Hallgren - 26 april 2011 22:21

Idag har varit en bra, lugn dag. Fast vi har hunnit massor.


Har knappt pluggat nåt alls de här dagarna i påsk, så skönt med ledigt tillsammans med hela familjen.

Idag efter barnen var lämnade på dagis så började jag med kaffe o fralla hos Therese, sen hem o började plugga, tog lite paus för o äta lunch o vika lite tvätt innan jag pluggade lite till. Drack en kopp kaffe i solen samtidigt som jag läste i min bok. Underbart!


Hämtade barnen, hem o leka på gården. Myste i hammocken o kollade på polishelikoptern som flög över huset ett par ggr. Väldigt spännande.


Lagade mat, staffan var kvar ute med barnen o rensade bort lite i rabatterna.

Sen äta, se barnprogram o sen skulle barnen sova var de tänkt.

Staffan gick ut o jobbade lite till i trädgården o jag sprang som en galing i trappen då barnen inte ville sova o sprang ur sina sängar hela tiden. De busar ju upp varandra :)


Sen har jag självklart sett depserate housewifes. Nu då?

Kanske ska gå och sova men känner mig inte så trött..

Av Emily Hallgren - 26 april 2011 14:45

Här kommer då bilderna från vår utflykt i söndags. Denna gång var det Emil som följde med, sebastian tycker att det är mycket roligare att ha med en kompis och än så länge har vi ju plats i bilen :)


 

 

 

 

   

 

 

 

 

 


 

 

 

Vi hade ett par supermysiga timmar :)

Förutom att Edvin råkade klämma sina fingrar i bildörren :(



Av Emily Hallgren - 25 april 2011 20:34

Ja visst är vädret helt underbart. Spenderar den mesta tiden utomhus.


Har varken tid eller ork att skriva så mycket nu, tänkte mest bara skriva att vi haft en underbar påsk med god mat o gott sällskap.


Var på utflykt vid Ihre igår, har massor med bilder men de kommer nog imorgon.


Idag har vi tvättat av uterplatsen och fått fram alla trädgårdsmöbler, Hampus har tom haft shorts på sig ute. Så jäkla skönt!



Av Emily Hallgren - 23 april 2011 13:47

Idag är de då påskafton och jag tror de flesta äter god mat tillsammans med nära o kära idag.


Vår morgon började vid 8 snåret, åt havregrynsgröt till frukost. Brukar bli sån bra frukost när Staffan är hemma.


Efter fruksot o disk var borta så fick barnen leta efter sina påskägg som påskharen varit här och gömt i natt. Tog en stund för dom att hitta dom så det var bra gömställen :)


Jag tog en dusch och staffan gick ut på gården med barnen.

När jag kom ner igen så titta jag ut på min underbara familj. Staffan fixade i rabatterna, Hampus och sebastian hjälpte honom och Edvin satt i sandlådan o pysslade.

Då slogs jag av enorm lycka och kärlek.

Tänk att det är min familj. Min sambo, mina 3 söner. Så underbara o så fina   


Älskar dom alla så otroligt mycket!!!


Nu är dom på skatebanan och jag har gjort 2 äppelpajer som står i ugnen.


Snart kommer mamma och jenny hit då blir de lite fika innan grillen ska tändas :)





Ovido - Quiz & Flashcards