Emily Hallgren

Alla inlägg under november 2011

Av Emily Hallgren - 30 november 2011 22:35

Finns det någon som har ett stjärngosselinne i storlek 140??


NÅGON????



Av Emily Hallgren - 29 november 2011 13:08

Igår var det dags för klippning av både Hampus och Edvin. Sebastian som är väldigt rädd om sitt hår brukar sällan vilja klippa sig men igår ville han helt plötsligt :)


Han har väldigt fint hår när det har växt ut lite. Blont och lite smålockigt.

Jag tycker han är jättefin i lite längre hår men ibland behövs även det klippas så blev därför väldigt glad när han ville klippa sig. Tyvärr tyckte sebbe att det blev lite för kort :(

Jag försökte trösta honom med att det växer ut igen men det var ingen tröst just nu..  så nu lär han väl aldrig mer vilja klippa sig...


Iaf så har jag kort på sebbe, de andra två ville inte alls vara med på kort :(


Han blev som en helt ny kille och jag tycker han blev jättefin, men det spelar egentligen ingen roll, det viktigaste är ju att han är nöjd.


  


Av Emily Hallgren - 27 november 2011 22:52

Denna helg har vi liksom många andra ägnat åt att få upp julgardiner och adventsstjärnor och ljusstakar.

Förutom det så tränade både Hampus och Sebastian hockey igår, senare på dagen spelade sebbe innebandymatch och på kvällen hann han med lite lek med Jonathan.


Idag åkte jag, sebbe och hampus till stan för hockeymatch. Sebastian och hans lag hade match mot Visby/Roma.

Det var en tuff och rolig match! Graip tog hem segern, 8-2. Fan vad dom är duktiga.

Älskar att se dom spela!!


Efter matchen åkte vi till Willys för o fylla på matförrådet en aning och sedan vidare till Gullan för att lämna jultidningar o dricka kaffe. Innan vi for hemåt körde vi över roma där jag skulle köpa en tröja till Hampus för 10 kr.

Bra med FB:s köp och sälj sidor :)


När vi kom hem möttes vi av en hög färdiga pannkakor som Staffan fixat såklart :)

Så det var raka spåret till matbordet.


Ikväll har vi haft mys, druckit glögg och ätit pepparkakor och kollade på skönheten och odjuret. Underbar film tycker jag.


Första gången odjuret kom fram så bytte Hampus plats och satte sig mer i mitten av soffan.

Jag frågade då honom om han blev rädd för odjuret.

hans svar var - Nej jag ville inte sitta så nära fönstret bara.


Så ja lite rädd blev han nog, men han fick ju se sen i filmen att odjuret faktiskt var snällt och egentligen inte var något odjur :)


Imorgon blir de visby igen för lite ärenden.


Hoppas ni alla haft en mysig 1:a advent!



Av Emily Hallgren - 25 november 2011 10:07

I tisdags kom Bilar 2 i brevlådan till barnens förtjusning :)


Jag själv kan hålla med en annan bloggerska om att filmen inte alls är lika bra som man hade hoppats och en massa onödigt innehåll bl.a en massa skjutande :(

Ungarna älskar den i alla fall och denna låt är nog nya favvon.


Av Emily Hallgren - 24 november 2011 11:54

Beställde en bakbok från sebastians jultidningar.

Det var massa gott i kan jag lova :))

Igår bakade jag och barnen marängsnittar, väldigt enkelt o snabbt gjort.


Det var verkligen en toppenbok, så kanske jag börjar baka lite mera nu när jag har en sån bra bok.


 



Av Emily Hallgren - 17 november 2011 11:15

Hej!!


Känns som att jag har massor att skriva om och vet därför inte hur eller var jag ska börja, men vi tar dagens händelser :)


Har lämnat barnen på dagis. Idag ska Elin och Therese hämta Hampus och Edvin för jag ska åka med sebastian till doktorn. Ska prata lite om hans mage.

Får se hur det går med hämtningen, eller jag tror de klarar det, frågan är väl om de lyckas hitta alla kläder. Brukar kunna vara ganska utspridda.. på nåt sätt...


Tack så mycket snälla ni som hjälper mig!!!! Betyder massor!!!


Ikväll är de hockey för sebbe, 1 timme off ice ohc en timme on ice ;)


På lördag är det första D-serie matchen för Sebastians lag, U10. De spelar mot sudret på helplan.

Brukar annars spela på tvären.

Ska även köra med offside och icing som är nytt för våra grabbar så det ska bli spännande :)


Ni kommer väl och hejar på våra fantastiska killar i Graip?


På lördag kl 15:00 i Slite ishall!!!

 

 

Nu ska Filip få lite mat innan vi ska hämta upp sebbe.


hejsvejs!



Av Emily Hallgren - 17 november 2011 11:10

I Tisdags fyllde min syster 22 år!!!


Grattis i efterskott till världens bästa syster och världens bästa moster   


Vi älskar dig!!!


 



(självklart var hon inte glömd, tiden sprang bara ifrån mig)

Av Emily Hallgren - 12 november 2011 20:41

Grattis fina Ebba på din 3 årsdag!



 




Ovido - Quiz & Flashcards