Emily Hallgren

Alla inlägg under maj 2011

Av Emily Hallgren - 31 maj 2011 10:20

Igår kom min syster jenny hit med en liten present till bebisen i magen. Första presenten :)


 

Gullig va :)

Av Emily Hallgren - 30 maj 2011 23:13

Just nu känns mycket bara skit!!!!!


Nej det är inte mina barn som busat och inte heller sebastians pappa de handlar om!

Av Emily Hallgren - 30 maj 2011 09:51

 

 

 

 

 

    

Av Emily Hallgren - 29 maj 2011 20:55

Som alla vet så är det mors dag idag.

Då ska ju barnen vara lite extra snälla mot sin mamma, eller hur?


Fast idag har mina barn varit typ allt förutom snälla...

Dom har varit alldeles underbart gnälliga, svidiga, tjafsiga, bråkiga..

Ja så jag var inte långt ifrån att gå med dom långt långt ut i skogen och hoppas att de aldrig hittar hem igen.. ;)

haha.. nej men seriöst så tror jag detta varit den värsta dagen nånsin, då ALLT varit fel. Jag har sagt nej 1000 ggr, skrikit på barnen, bett dom snällt sluta.. gjort allt men inget har hjälpt.


Till slut när vi satt och åt mat och Edvin kladdade som mest så brast jag bara ut i skratt, liksom resten av familjemedlemmarna..

Sen hade vi en mysigare stund på kvällen med hög musik o dansande barn.


Tog lite kort på de glada barnen vid matbordet men de ligger ännu i kameran, kanske lägger upp imorgon om jag hinner med.


Dagen började annars helt ok, iväg till fotbollsplan i slite denna gång (tack och lov) Sebastian o hans lag skulle spela 2 mtacher, de vann båda vilket såklart är jättekul :) Dom är helt otroliga, har ett sånt bra spel, snygga passningar!

När jag satt där o frös som mest så började det även regna, massor såklart så de har tagit mig flera timmar att få upp värmen igen. Trött har jag varit med så de blir nog sängen tidigt ikväll.


Vi var förbi staffans mamma på eftermiddagen och fikade, de bjöds på massor av gott. Hann även med att träffa 4 av staffans alla 7 syskon..


mamma var så förkyld idag så det blir fika med mamma o jenny imorgon.


Fick också lite presenter av mina barn, sebbe hade gjort en jättefin teckning när han var vid sin pappa som han hade gömt i sitt rum tills idag. En blomma att hänga ute på verandan och lite lotter. Massa kramar o pussar fick jag med. De små grabbarna står för pussarna, sebastian slipper helst :)


Älskar mina ungar sååååå mycket, även dessa jävliga dagar.


Nu ska jag kasta mig i soffan o bara va.


Bye

Av Emily Hallgren - 26 maj 2011 09:54

Igår kvälls så kom Sally helt plötslig hem, bara rusade in i full fart.


Så hon har väl varit ute o raggat killar. Får hoppas hon inte blivit gravid bara, vi ska kastrera henne har vi tänkt.


Härligt att ha henne hemma, oskadd!!!


Idag kl 15 ska jag på utvecklignssamtal på skolan, ska bli spännande.

Har varit inne på schoolsoft och läst sebastians omdömen där så jag vet hur han ligger till men det är alltid roligt med samtal ändå.


Nu ska jag sätta igång med mitt här hemma men ni har varit fruktansvärt dåliga på att kommentera på sistonde.. så kom igen nu...   

Av Emily Hallgren - 26 maj 2011 09:43

Japp så är det redan torsdag :)


Idag går jag in i vecka 27.

(har typ noll koll på vilken vecka jag är i så var tvungen o kolla upp de innan jag skrev)

Så är det med flera barn.. man har inte riktigt tid att tänka. haha..


Har ju inte skrivit så mycket om min graviditet så tänkte jag kunde göra det idag.


Detta är helt utan tvekan den värsta av alla 4 gånger, mådde fruktansvärt illa i början, vilket gick över efter ett tag men ryggvärk, värk i ischas har börjat tidigt. Även foglossningen är inte att leka med.

Ett tungt lyft kan förstöra hela dagen så lyfta på barnen bör jag inte göra men självklart gör jag det ändå.  ibland måste jag.


Men allt annat försöker jag hålla mig ifrån, staffan gör det mesta tunga här hemma men ibland är han inte hemma och ja då har jag inget val.


Ibland så får jag så ont så jag knappt kan gå, då är de frmaförallt ischas o ryggen som jag har ont i.


Nej så jag hoppa sjag kommer ihåg denna smärta och hur jobbig denna grav har varit om jag nån gång får för mig att bli gravid igen.. haha..


Bortsett från det så sparkar bebisen väldigt mycket nu, vilket jag tycker är lika mysigt o häftigt som alla andra gånger :)


Staffan och sebastian har känt den lilla sparka, har försökt få hampus att känna med men han har inget tålamod att hålla kvar handen på magen, känner han inget med en gång så tar han bort handen.


Magen växer så de knakar kan man säga, men de är väl ändå bra.

Har alltid haft ganska stor mage när jag varit gravid så de är väl så bara.


De var väl allt för denna gång :)

Av Emily Hallgren - 25 maj 2011 09:13

Idag är det redan onsdag, helt sjukt vad tiden går fort ändå. Trots att detta är en vecka utan sebastian. De veckorna brukar alltid sega sig fram.

Fast här är det ju fullt upp hela tiden, vilket är ganska bra :)


Idag när jag och barnen kom ner låg staffan på soffan. Jag väckte honom såklart och frågade varför han lgå där, han berätta då att han inte mådde bra. Stackarn. Hoppas de går över snabbt.


Imorgon är det ju tänkt att staffan ska vara med coh fixa inför balunsen som är i ishallen i helgen. Ställa i ornding bord och sånt. Det är sånt man får göra när man har barn som spelar hockey.

Jag kan ju inte lyfta o ha mig eftersom jag är gravid.


Det behövdes mer folk till helgen, så på lördag kväll har jag anmält mig och therese till att stå i garderoben. Egentligen kände jag att jag inte ville vara bland massa fylltrysar nu när jag är gravid men vi tog de tidiga passet och så står man ju lite skyddad i garderoben.

Risken är ju att jag kommer ha ganska ont efteråt. Ska försöka kommaihåg att ha på mig bältet som jag lånat av Therese. Vet inte vad de heter men vi kan kalla de foglossningsbälte :)


Staffan hade säkert kunnat ta de passet lika bra men sebastian är ju inte hans son och att han ställer upp och är med och fixar på torsdag tycker jag är mer än bra!


Han har ju ett gng pojkar här sen som antagligen också kommer spela både fotboll och hockey så han kommer få jobba sen ändå.


har inte kollat med sebastians far om han ska jobba men det är inte upp till mig att se till så han gör utan det är något han måste göra för att han själv känner att han vill ställa upp.

Om ni hänger med.


Känns som det blev väldigt snurrigt här..

Nu ska jag dricka lite mer kaffe och sen plugga.

Av Emily Hallgren - 24 maj 2011 14:09

Igår var Therese med familj här. Vi hade en mysig dag här hemma.


Senare på kvällen så säger Hampus

- Mamma jag vill ha en sån som Wilma har

- Jaha, vad har hon då?

- En sån där liten Tyra

- Vi kommer få en sån liten fast ännu mindre, men kanske inte en tjej

- Men jag vill ha en tjej.. Ska den inte växa ut snart?


Haha.. så söt.. fast han tycker denna väntan börjar blli lång nu och ja de är ju ännu ett par veckor kvar, närmare 3 månader.


Hampus med liten Edvin

 

Alla 3 fina killar

 

Ovido - Quiz & Flashcards